الخميس، ٣ يوليو ٢٠٠٨

تامر حسني رافع شعار للكبار فقط .... الجزء الثاني بقى و الأخير


كنت بنقول بقى ايه في الجزء الأول م الموضوع ؟؟!! ...... مممممم ......... آه ... تامر بقى ظاهرة .... صعب تمنعه أنه يدخل بيتك .... تقفل الكمبيوتر تلاقيه طالع م التليفزيون ... تقفل التليفزيون تلاقيه طالع م الموبايل .... تقفل الموبايل تلاقيه نازل م الحنفية .... خلاص .... تامر لا يقهر .... بقي قدوة رائعة للجيل في تسقيط الزعطلون و لا خلعه خالص و فتح الصدر لحد آخر زرار ... طب ما تقلع القميص و خلاص يا تمورة .... يعني الموضوع عادي .... فرحان بالغابات الأستوائية اللي مربيها في صدرك نزل عنها إعلان على التلفزيون و وريها للناس .... أعملها مشتي سنوي بدل الأقصر و أسوان .... المعجبات هيبقلوا منك أي حاجة .... أعملها كليب مخصوص بدل يعني ما أنت فاتح القميص لحد آخر زرار فيه .... طب أموت و أعرف القميص اللي بتشتريه بقى بيبقى فيه أصلا زراير و لا هو كده مفيهوش غير زرار يتيم .... أول مرة أشوف راجل – زي ما باين – بيعمل كليبات إغراء .... عيب يا تمورة دي شذي بتقول أنها بترفض الإغراء .... أنت بقى تروح مقدم إغراء .... كده هيفاء وهبي تغير .... بوسي سمير تطلع على الروف وكده بقى ما يصحش ....

يعني مثلا مثلا كفاية حكاية التهرب من التجنيـــ ..... ماشي يا كابتن ... ماشي يا كابتن .... لأ أرجوك ما تزقش كده .... أنا لما بنضرب شعري بيبيض و أنا أحملك المسئولية كاملة .... لأ من فضلك قولنا ما تزقش .... نتفاهم بالزوق ...... ماشي معاك إن تامر طبعاً بشر زي بقية البشر ممكن يغلط .... أكيد مين فينا من غير أخطاء .... من كان منكم بلا خطيئة لفيقذفها بحجر .... أنا بعترف إني مرة دلقت علبة السكر و أنا صغير على الشوربة ... أعترف و أقر بذلك و أنا في كامل قوايا العقلية و النفساوية المهلبية ... أيوة يا ماما أنا اللي دلقت السكر على الشوربة غصب عني .... مش عيب إن الواحد يوقع علبة السكر بس المهم أنه يعترف بكده .... ايه اللي جرى لما دلقت علبة السكر على الشوربة !!!! أهي العراق دخلت الكويت برضوا يعني عادي .... بلاش علبة السكر ... خلينا في البرجين بتوع مبني التجارة العالمي .... بعترف و أقر و أنا في كامل قوايا العقلية أني مش أنا اللي وقعتهم ..... تامر بشر و غلط و سعى أنه يزور ورق التجنيد و بالفعل نجح .... يعترف بكده و أنه أجرم في حق وطنه .....

يقول أنا كنت بضحك عليكي لما غنيت ليكي ... عايزه الأيدين تعلي و أيدين لفوق تصلي و عيون صاحية تخلي بالها من أرضها ..... مش أيدين تسقّط الزعطلون و تتلبس فيها الحظاظييظ و تدفع رشوة علشان تهرب من التجنيد .... عيون صاحية تخلي بالها من أرضها مش تتقضي في الحفلات بدل ما تبقى في نوباطشية حراسة على حدودنا ...

تامر غلط ... و ماله .... لكن اللي شفته من أنه رجع عادي و لا كأن حاجة حصلت !!! ... قلع برقع الحياء .... الحياء لسه يا تامر النقاب اللي مش هتحاربه الحكومات .... برقع الحياء نقاب مطلوب حتى في وزارة الصحة ....حس باللي عملته لما الشباب غنالك خلي السلاح صاحي .... منير أكتسفلك سلف .....

كنت أتمنى أشوف أعتراضك على المجانين عملوه علشانك سواء وقت المحاكمات أو و أنت في السجن .... مجانين و الله مش عاقلين .... علي صوتك بالغنا .... قولهم مش اللي يهرب من التجنيد و ما يديش حقوق بلده نعمله يفط على المحور و الدائري و 6 أكتوبر ..... 6 أكتوبر كان يوم النصر للي ما هربوش من التجنيد و جريوا على الموت بصدر مفتوح .... من غير ما يورونا غابات السافانا في صدورهم ......

واحد أتثبت أنه زور شهادة التجنيد و هرب من تأدية حق بلده .... اللي هو وطنه و وطنا كلنا .... مصر اللي بتضمنا .... أتعملت ليه يفط و هو في السجن و تشيرتات و مظاهرات حب غطت على وقفات القضاة في ساعتها ..... كل ده علشانك يا تيموس .... لما القاضي حكم زينة صوتت ... صوتي ياللي ماانتيش دريانة ... هي تصوتلك و تصرخ يا بعلي يا جملي يا سيد الردااالة و بتفهمك غلط .... ما عندهاش حق يا راجل ..... و الحضري بقى ساب فريقه اتعلقت ليه المشانق و طالبوا بسحب الجنسية لأ و كمان فرحنا بهزيمة منتخبنا بسببه !!!!!! ...... شعب غرييييييييييييييييييييب !!!!! ...... ده أنت يا حضري على كده بنفس المنطق تستحق قلادة النيل ....

تامر لو غنى في كل حفلات القوات المسلحة و أعيادها و المناسبات الوطنية مش هيقدر يكفر عن غلطته ..... ده شأن عام مش أمور شخصية يا تمّوره ..... أنت حاولت تهرب مع سبق الإصرار و الترصد .... الوطنية بنتولد بيها مش بنعلقها على صدرنا علشان الناس تحبنا .... في الحاجات دي من حق الكل يتدخل .... ده حقنا و حق أهلنا .... أنك و كل مجند تدافعوا عننا ....

زعلت من دولة معالي سيادة رئيس الوزراء لما جابه في الحفلة بتاعة مؤتمر دافس .... تامر دفس راسنا في الطين .... يا دولة رئيس الوزراء تامر بيربي دقنة ... ممكن يكون إخوان ... و لا ممكن يكون تبع تنظيم الجهاد ... مين قال أنهم كلهم استجابوا للمراجعات ....

طب كان بيغني في حفلات أكتوبر و بنقول أنه بتجيبوه مجانا تبع التجنيد .... لكن إنه يغني في مؤتمر عالمي !!!!! .... دي الطريقة اللي الدولة بتعامل بيها الهاربين و المزورين ..... الصحف الأجنبية مش بتشجع التهرب من التجنيد على فكرة .... ده شرف المواطن التجنيد ده .... و شرف المواطن ما يولعش مرتين .... في الموضوع ده أتولع مرة و مش هينفع يولع تاني ..... حتى لو استعان بوزارة البترول .... مفيش فايدة مش هيولع تاني .... ابن الأمير تشارلز كان بيخدم في العراق .... الأميرة ديانا الله يمسيها بالخير ما سابتش وصية بأنه يقعد في القصر و ما يروحش مع المجندين .....

لأ و الفيلم الأخير و ما كنش ليه أي معنى و بيقولوا ليه جزء تاني !!!! يا ربيييييي .... طيب أنا ذنبي أيه أني ما درتستش أي أنتي فيرال antiviral لتيمور فيرس .... المسبب للتيموروتايتس ... بيتهيألي بتوع الكلينيكال الجداد بيدروسوا ممكن حاجة زي دي !!..... يا ليكوريكا الكورس أبو 800 جنيه بتاع كلينيكال عين شمس لو خدت فيه أي أنتيفيرال للتيموروتايتس أبقى قولي عليه ...... يصبروا لحد ما أدرس الأنتي فيرال ده .... قولت ممكن آخد بديل و أتعالج بأغنية سنوحي .... أهي أغنية أطفال لسه سليمة ما أتقتلتش برائتها .... كنت بدئت أعود لساني على جملة الواد فادي خفاجي العسل " يا تيموس يا حبيبنا ..... ليللا ليللا لوووووووه ليلا ليللا لاااااااه ..... " ... ما حصلش نصيب .... آجي أتفرج على سنوحي ألاقي كليب " هي دي " يفقعلي عنيا .... يخزقها من غير خازوق ... التكنولوجيا الحديثة في التعذيب البدني لغت الخازوق – على حد علمي يعني – مش هتلغيه من التعذيب البصري يعني مثلا ؟؟!!!

معلشي يا تامر مش هتاخد حبي قفش .... الفعل ده – حسب علمي – يا وقح يودي على بوليس الآداب .... تحريض بالقول على فعل فاضح في كليب عام .... أنا متربي كويس .... كله إلا كلمة قفش في أغنية .... أنتقلت بقطر ديزل ماشي صاروخ م الكلام الهابط و خلخال ورق و قلق و جامد و معدي لمحطة الأغاني الخليعة .... ( قفش ) عدى على الرقابة .... فين مباحث المصنفات الفنية بدل بوليس الآداب ما بيشوفش كليبات و لا بيسمع أغاني .... يمكن كانوا مستنيين الفعل مش المصدر .... أنا مكسوف و الله و أنا بتكلم ..... عيييييب عييييييب .... قرفنا بقى ..... ما أنا لو ما تكلمتش هطرقع من جنابي .... الكليتين ممكن يطيروا من قوة الطرقعة .... تصريحات من مصادر مسئولة في مواقع شديدة الحساسية أن قوة الطرقعة كفيلة أنها تطير الكليتين من الجناب لمسافات عابرة للقارات ..... كل كلية Kidney يتركب فيها رؤوس نووية مثلما حذر البرادعي .... أخاف تعتبر مصر دولة داعمة للإرهاب بسببي ....

بقلع نضارتي لحد ما تعدي بداية الكليب و بسد ودني بصوابعي العشرة لحد ما تعدي نهايات الأغنية .... كله إلا إنك تفتح عنيا .... مش هفتح عنيا على قباحة .... أنا لسه قط مغمض يا عم .... أنوّنوّ ليك يعني علشان تصدق ‍‍‍‍‍‍!!!

تامر انت مش بتعرف تغني و لا فيه كلمات و لا و لا لحن يعني بلاش تغني ... أمال بتعرف تعمل ايه ؟!!! هقولك بتعرف تعمل ايه كمان شوية أصبر .... و يا تامر بجد في التمثيل مش كويس ..... و بتبقى تحت الصفر subzero حسب ثقافتك لما بتأدي مشاهد الأكشن .... ألعب جيم زي ما تحب .... أنت هتدنك قصير في الطول و عامل زي مارادونا لما بيجري .... بحس أنك متكعبر و بتتدألج ..... رحم الله أمرؤ عرف قدر نفسه .... ما تجيبش أكشن خالص .... مش ممشوق القوام إطلاقا .... مش أدهم صبري حضرتك على فكرة ...... مممممم يعني من الآخر أرحمنا من التمثيل ..... نيجي بقى أنت بتعرف تعمل ايه ؟؟؟

هقولك ...... أنت يا تمورة بتعرف تأدي من فعلة تأدية ...... يعني تعرف تتنطنط كويس ...... على فكرة هتبقى سوبر ستار بكده على حق و النقاد مش هيهاجموك بس لو اشتغلت انت بس في السيرك القومي .... بهلوان أو بلياتشو :)

-----------------------------------------------

ملحوظة بقى:

أنا مفيش أي موقف شخصي بيني و بين تامر حسني على الإطلاق غير إني ما اتعاملتش معاه زيي زي كتير غير من أعماله اللي بنشوفها كلنا ..... فيه رقاصين و رقاصات كتير في البلد بس للأسف ما بقوش قدوة لشباب و بنات كتير ..... ما خدوش غير دورهم اللي هو التسلية و ما نطوش على دور القدوة .... تامر أنا أسف أنت لو نجم الجيل .... فيبقى أحنا على كده بجد جيل حقير .

42 التعليقات:

Unknown يقول...

تامر تامر كل حاجه فيها تامر

مفروض يقولوا تامر مؤسس نهضه شباب مصر الهايف

مش عارف انت مكبر الموضوع اوى ليه

الموضوع ميستاهلش البوست الكبير ده

maiosha يقول...

دررررررررررش .. جيت على الجرح كده يا درش .. دى العيال كلها عمالين يحكولى على الكليب
شوف يا سيدى كليب سخيف وحركة أسخف شهر الكليب وخلى كل الناس ماشية تقول هو ده وهى دى
بس معلشى يعنى ردا على egyboy الموضوع يستاهل يستاهل .. فيه فعلا وباء تامر حسنى.. مع إنه لا منظر ولا هيئة .. بس فعلا جيلنا ده فيه حاجة غلط.. تفكيره مش طبيعى
يعنى لما يبقى واحد زى تامر ده هو ملك الجيل .. يبقى أكيد الغلط منا

ربنا يهدى جيلنا اللى ما يعلم بيه الا ربنا

دكتور بهــدوء يقول...

فعلا يابو درش
الكليب مستفزززززززز
جدا جدا جدا
وع فكره دي مش جديده لعلمك
دانا سمعت نفس الوقاحه دي م مطرب هابط
يعني هوه غاششها
عاتشي جدا
الراجل متعـــــــود ع الحاجات م النوع ده
والله الحته دي م الاغنيه سمعتها م يجي سنتين
ويجعله تامر

mohra يقول...

بس انت نسيت القصيده العصماء بتاعت " سامحينى لازم اربيك...لو وقفتى على ايديك "
يا درش روق هى جت على تامر حسنى بس..ده فى و فى وفى

غير معرف يقول...

لا حول ولا قوة الا باله .. للدرجة ده هانت عليهم نفسهم وهانت عليهم وطنهم ودينهم
أنا الحمد لله بطلت أسمع الواد ده من ساعة العار اللى عمله بهروبه من التجنيد .. مع انى مكنتش بسمعه أساسا لأنك عارفنى ياصاصا أحب القديم شويتين
المهم
أنا مشفتش الكليب الحقيقة لكن الواد ده كارثة
عاوز تشوفوا الكليب ده بعد اذنك يامصطفى
http://ahmed-abdelrahman.blogspot.com/2008/06/blog-post_4144.html

§a§a يقول...

زمان كان فى مصر مرض او ذى ما كانوا بيقولو شوطه والكلمه دى موجودة الى الان لما حد يدعى على حد يقوله روح إلهى يجيلك شوطه

دلوقتى شوطه مصر هى تامر حسنى

تحياتى

mostafa rayan يقول...

بص يا درش انا عايز اقولك حاجة انا شخصيا مش بحب كل اغاني تامر وهو كشخص في حاجات كتير بتتخنق منها
لكن انا عايز اتكلم في موضوع التجند حكاية انه يهرب من التجنيد دي طبيعي لأننا بجد عايشين في مجتمع حاسين انه مادناش حاجة ( تعليم زي الزفت وشوراع متكسرة واكل عليه مبيدات حشريةوعنوسة وبطالة وازمات اقتصادية .. وغيره كتير مش هنعد علشان مانتعبش) طبيعي انه مايفكرش غير في نفسه خصوصا انه نجح وهو صغير قوي 24 سنة وقبلها فضل ست سنين بيدور علي شركة انتاج تنتجله لحد الصدفة مالعبت دورها وسلمي الشماع شافته في الكلية بيغني مع اصحابه اعجبت بصوته وكلمت نصر محروس وكان الشريط تامر وشرين اللي كسرالدنيا .. تامر هرب من التجنيد لأنه طبيعي ماكانش هيسيب كل دة ويروح الجيش وصدقني شباب كتير قوي كانو هيعملو نفس عملته ماينفعش تيجي تاخد شاب عنده 26 ولا 27 سنة من عز نجمويته حفلات ومعجبين وشرايط وافلام وسفر وتقوله تعال الجيش خصوصا زي ماقولتلك في شعور عام لدي الشباب كله ان البلد مادتناش حاجة علشان نديها
اما بخصوس كلمات اغانيه فطبعا كلام كتير قوي مناهبذيئ جدا ولا يمت للشعر بأي صفة لكن السؤال ايه اللي نجح الكلمات دي مع الناس مش بس اغانيه هو لاء اللي بيألفها ويلحنها لغيره زي بص بقي علشان تبقي عارف وقوم اقف وانت بتكلمني
دة السؤال يا صاحبي ياتري الناس بقت هايفه - من الهيافه مش هيفاء وهبي - ولا من كتر الغلب - بضم الغين - اللي شايفاه بتهرب من مشاكلها
الموضوع كبير يا صاحبي
وسلام علشان ماطولش عليك

بنت الماضي يقول...

درش
بغض النظر متفقه ولامختلفه وانا متفقه معاغلب الكلام
بس انت كده بتديله اكبر من حجمه انك تكتب عنه موضوعيييييييييين طوال عرااض تخلي الناس حتى اللي مش بيحبوه يقولو ايه الانسان الغلاوي الحقود ده
انا عني مبحبش ابدا اتكلم عن انسان واديله مكانه هو ميستحقهاش

بنت الماضي يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
just me يقول...

يعنى قميص تامر اللى من غير زراير اللى مش عاجبك
طب انا لما شفت الكليب كنت مع صحبتى وقعدنا نناقش هل البوزه اللى لابساها كده يعنى؟؟؟؟؟ ولا هى اللى موقعاها
مش فاهمه بالظبط
قعدت صحبتى تقولى دهبكره تطلع موضه
المشكله مش فى تامر ولا غيره
المشكله فى الناس اللى قاعده مستنيه مطرب ولا ممثل علشان يعملو زيه

Darsh يقول...

egyboy يقول...

تامر تامر كل حاجه فيها تامر

مفروض يقولوا تامر مؤسس نهضه شباب مصر الهايف

مش عارف انت مكبر الموضوع اوى ليه

الموضوع ميستاهلش البوست الكبير ده

----------------------

من غلبي يا ابني و الله

انت ما تعرفش البوست ده اتأخر قد ايه

الكليب الأخير كان بمثابة القشة اللي كسرت ظهري انا مش ظهر البعير المرة دي

مقدرتش أكتم جواية

ممكن أموت

يرضيك أموت يعني

الموضوع يستاهل بجد و الله و أكتر لو تناولناه من كل جوانبه

للأسف يستاهل

Darsh يقول...

maiosha يقول...

دررررررررررش .. جيت على الجرح كده يا درش .. دى العيال كلها عمالين يحكولى على الكليب
شوف يا سيدى كليب سخيف وحركة أسخف شهر الكليب وخلى كل الناس ماشية تقول هو ده وهى دى
بس معلشى يعنى ردا على egyboy الموضوع يستاهل يستاهل .. فيه فعلا وباء تامر حسنى.. مع إنه لا منظر ولا هيئة .. بس فعلا جيلنا ده فيه حاجة غلط.. تفكيره مش طبيعى
يعنى لما يبقى واحد زى تامر ده هو ملك الجيل .. يبقى أكيد الغلط منا

ربنا يهدى جيلنا اللى ما يعلم بيه الا ربنا

-------------------

متفق معاكي يا ميوشا

ده الراجل في الخطبة كان بيقول "أحذروا من الأغاني فالتلفاز فيه تامر حسني سم قاتل "

ربنا يحفظنا

Darsh يقول...

دكتور بهــدوء يقول...

دانا سمعت نفس الوقاحه دي م مطرب هابط
يعني هوه غاششها
عاتشي جدا
الراجل متعـــــــود ع الحاجات م النوع ده
والله الحته دي م الاغنيه سمعتها م يجي سنتين
ويجعله تامر


----------------------

معني كده يا دكتور بهدوء ان الوقاحة دي كلاكيت تاني مرة ؟؟؟؟

و احنا المفروض نسكت يعني !!!

حسبي الله و نعم الوكيل

Darsh يقول...

mohra يقول...

بس انت نسيت القصيده العصماء بتاعت " سامحينى لازم اربيك...لو وقفتى على ايديك "
يا درش روق هى جت على تامر حسنى بس..ده فى و فى وفى

-------------------------

مهو مش هينفع يا مهرا نسيبه يتمادي و يتمادي و يتمادي

بجد حرام

لابد لنا من وقفة

وقفة مصرية زي ما بيقول الاعلان

Darsh يقول...

ahmedmisry يقول...

لا حول ولا قوة الا باله .. للدرجة ده هانت عليهم نفسهم وهانت عليهم وطنهم ودينهم
أنا الحمد لله بطلت أسمع الواد ده من ساعة العار اللى عمله بهروبه من التجنيد .. مع انى مكنتش بسمعه أساسا لأنك عارفنى ياصاصا أحب القديم شويتين
المهم
أنا مشفتش الكليب الحقيقة لكن الواد ده كارثة

----------------------

أحمد ربنا يا أحمد انك بطلت تسمعه

الوقاية خير من العلاج

أسالني أنا

و أسأل صيدلي و لا تسأل طبيب

ماجدة الرومي مغنية محترمة فعلا يا أحمد

شكرا على الكليب

Darsh يقول...

§a§a يقول...

زمان كان فى مصر مرض او ذى ما كانوا بيقولو شوطه والكلمه دى موجودة الى الان لما حد يدعى على حد يقوله روح إلهى يجيلك شوطه

دلوقتى شوطه مصر هى تامر حسنى

تحياتى

------------------------

اه للاسف

ده بقى أخطر من انفلونزا الفراخ للأسف

ربنا يشفيكي يا مصر

Darsh يقول...

mostafa rayan يقول...
حكاية انه يهرب من التجنيد دي طبيعي لأننا بجد عايشين في مجتمع حاسين انه مادناش حاجة ( تعليم زي الزفت وشوراع متكسرة واكل عليه مبيدات حشريةوعنوسة وبطالة وازمات اقتصادية .. وغيره كتير مش هنعد علشان مانتعبش) طبيعي انه مايفكرش غير في نفسه خصوصا انه نجح وهو صغير قوي 24 سنة وقبلها فضل ست سنين بيدور علي شركة انتاج تنتجله لحد الصدفة مالعبت دورها وسلمي الشماع شافته في الكلية بيغني مع اصحابه اعجبت بصوته وكلمت نصر محروس وكان الشريط تامر وشرين اللي كسرالدنيا .. تامر هرب من التجنيد لأنه طبيعي ماكانش هيسيب كل دة ويروح الجيش وصدقني شباب كتير قوي كانو هيعملو نفس عملته ماينفعش تيجي تاخد شاب عنده 26 ولا 27 سنة من عز نجمويته حفلات ومعجبين وشرايط وافلام وسفر وتقوله تعال الجيش خصوصا زي ماقولتلك في شعور عام لدي الشباب كله ان البلد مادتناش حاجة علشان نديها

-------------------

مصطفى للاسف انا مختلف تماما مع اللي انت بتقوله

التجنيد عمره عمره ما كان هزار

هقولك

انا كنت فاكر ان الواحد بيروح الجيش يمسحوا بكرامته البلاط و يخرجوه

لكن طلع ان الجيش مكان لاعداد المحاربين الرجالة في مصر و في بره مصر

full metal jacket

ده اسم الفيلم اللي شفته و غير مفهومي

مش انا رايح الجيش علشان اقعد في فندق 10 نجوم و قمر

انا رايح اشيل مسئولية

اما بخصوص البلد مش أدتنا حاجة

لأ

البلد مش حكومة نظيف و لا الشقا و الغلب

البلد كفاية انها بتقدم ليك أرض تعيش عليها .... لو عملت كده و بس فده كفاية

فيه غيرنا مش لاقي الأرض

Darsh يقول...

بنت الماضي يقول...

درش
بغض النظر متفقه ولامختلفه وانا متفقه معاغلب الكلام
بس انت كده بتديله اكبر من حجمه انك تكتب عنه موضوعيييييييييين طوال عرااض تخلي الناس حتى اللي مش بيحبوه يقولو ايه الانسان الغلاوي الحقود ده
انا عني مبحبش ابدا اتكلم عن انسان واديله مكانه هو ميستحقهاش

--------------------------

كل سنة و انا طيب يا إيمان

أما بخصوص تامر

هو فعلاً ما يستحقش نتكلم عنه

بس دي ظاهرة لازم نواجها مش نتجاهلها قبل ما يكون فيه 80 مليون تامر حستي

Darsh يقول...

لست أدرى يقول...

يعنى قميص تامر اللى من غير زراير اللى مش عاجبك
طب انا لما شفت الكليب كنت مع صحبتى وقعدنا نناقش هل البوزه اللى لابساها كده يعنى؟؟؟؟؟ ولا هى اللى موقعاها
مش فاهمه بالظبط
قعدت صحبتى تقولى دهبكره تطلع موضه
المشكله مش فى تامر ولا غيره
المشكله فى الناس اللى قاعده مستنيه مطرب ولا ممثل علشان يعملو زي
-------------------------

يعني عدوى التفاهة اتنقلت من المطرب للي بيسمعوه !!!!!

ربنا يكون في عونا

Unknown يقول...

تامر دة عزززززززززززل مانجة والنعمة يا عم رخم وتكن وثقيل ودمه واقف وغلس ووووووووووو كفاية كدة بقى شتيمة بس انا على فكرة مش من جيل تامر

منى يقول...

انا مش اتضايقت منه
لان الوسط ده اى حاجه فيه عادى
مش بتبقى مفاجاءه يعنى
لكن اللى ضايقنى جدا موقف رئيس الوزرا
والمسئولين اللى رشحوه للحفله
يعنى معدش فى البلد غيره
ياله
يجعله عامر
تحياتى

زى الهوا يقول...

انا بكره تااااااامر موت , والمشكلة إن فى ناس اعرفهم يحبوا اى حاجة ليه , لبسه واسلوبه وشكله , على ايه مش عارفة , انا اصلا بحس انه مش بيغسل وشه , مش عايزة اخد سيئات علشانه , بس انا مش هانكر انى بحب ليه كام اغنية كدة , بوست حلو ,وربنا يهديه ويهدى الشعب

Darsh يقول...

enjy يقول...

تامر دة عزززززززززززل مانجة والنعمة يا عم رخم وتكن وثقيل ودمه واقف وغلس ووووووووووو كفاية كدة بقى شتيمة بس انا على فكرة مش من جيل تامر

---------------------------
عزل أسود و الله يا انجي .... مانجة حمضانة

على رأيك الواحد خلاص " خلصت فيه كل الكلام " ...

منه لله

Darsh يقول...

منى يقول...

انا مش اتضايقت منه
لان الوسط ده اى حاجه فيه عادى
مش بتبقى مفاجاءه يعنى
لكن اللى ضايقنى جدا موقف رئيس الوزرا
والمسئولين اللى رشحوه للحفله
يعنى معدش فى البلد غيره
ياله
يجعله عامر
تحياتى
------------------------
و الله فيه آلاف غيره

و ألاف ماشيين عدل كمان

بس انا مش عارف

غلطة فادحة فعلا اللي حصلت

Darsh يقول...

زى الهوا يقول...

انا بكره تااااااامر موت , والمشكلة إن فى ناس اعرفهم يحبوا اى حاجة ليه , لبسه واسلوبه وشكله , على ايه مش عارفة , انا اصلا بحس انه مش بيغسل وشه , مش عايزة اخد سيئات علشانه , بس انا مش هانكر انى بحب ليه كام اغنية كدة , بوست حلو ,وربنا يهديه ويهدى الشعب

-----------

كلنا بنحب عمرو موسي و بنكره تامر حسني

انا ليا واحد زميلنا شاللني بتامر حسني

و المشكلة ان زميلي ده كتلة من العضلات لو جيت اتفاهم معاه يبقى لازم أحجز سرير ليا في المستشفى الأول

عمرو وجيه يقول...

السلام عليكم ورحمة الله و بركاته


لما يكون تامر حسنى هو القدوة للشباب


يبقى نقول على الشباب يا رحمن يا رحيم


ربنا يهدى الشباب



بجد شخصية مقززة جدا خصوصا بعد البومه الاخير


انا متعودتش أشتم حد بس لما يكون حد سافل لتلك الدرجة يبقى يستحق الشتيمة


تحياتى ( عمرو )

M.a.r.y.o.o.o.m يقول...

انا معاك في كل كلمة
بس عندي سؤال
انت بتجيب وقت منين تكتب كل ده ؟؟؟؟

غير معرف يقول...

ينهاااااااار على الضحك ... لا على فكرة اخر ملحوظة دى غلط .. انتا عارف الراجل دة كويس...
... الصراحة انا مش عارف اقول اية ؟؟ بس هى مشكلة كبيرة .. مشكلة ودان ..وبعد كدة بقيت مشكلة عنين ؟ .. لو قدرنا نغير ودان الشعب هنغير من الشعب ...
الحكاية بدأت مع ام كلثوم وانتهت بتامر ... حد قال للشعب العبيط يسمع ام كلثوم ؟؟؟ ما هو جدى بيسمعوا وانا ودانى كانت مطقطقة شوية فسمعت الاخ العزيز تامر ..
زمان كانوا بيتكلموا عن الخطيب .. ودانى طقتقت تانى رحت سامع الحضرى ..
احنا اللى خلينا ودنا تتجهة ناحية الهيافة .. مش الهيافة اللى كانت رصدانا ...
بس خلاص

Darsh يقول...

عمرو وجيه يقول...

السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
لما يكون تامر حسنى هو القدوة للشباب
يبقى نقول على الشباب يا رحمن يا رحيم
ربنا يهدى الشباب
بجد شخصية مقززة جدا خصوصا بعد البومه الاخير
انا متعودتش أشتم حد بس لما يكون حد سافل لتلك الدرجة يبقى يستحق الشتيمة

--------------------------------

لا يا عمرو هو أيا كان ما يستحقش الشتيمة

عيب

احنا ننقده اه نشتمه لأ

بس انا متفق معاك

العيب فينا

Darsh يقول...

maryooom يقول...

انا معاك في كل كلمة
بس عندي سؤال
انت بتجيب وقت منين تكتب كل ده ؟؟؟؟
---------------------

منورة يا مريم

و بعدين عادي

أموت نفسي و لا أفرغ الشحنات النفسية السالبة اللي اتراكمت جوايا من تامر حسني

ده انا خلاص كنت هولد كهربا من اللي جوايا

و بعدين مهو الكتابة في حد ذاتها متعة زي أي حاجة ممتعة تانية .... بدل ما أشوف فيلم ممكن أشوفه في وقت تاني طب ما أكتب و خلاص

Darsh يقول...

ازيك يا احمد يا زهران

ليك وحشة و الله

اربعين سنة ستيوتند يقول...

انا بأ باقول الراجل ده كلامه صح و زي الفل
تحياتي

امل يقول...

السلام عليكم
ازيك يا درش بوست دمه خفيف قوي كالعادة الحمد لله مشفتش الكليب اللي انت بتحكي عليه بس الصور اللي انت حاططها بتقول هوه فيه ايه الناس دي أنا حاسة انهم فاضيين يعني مفيش وراهم حاجة يعملوها غير الكلام الفاضي ده ربنا يهدينا ويهديهم

بنت مصريه يقول...

لا وتشوف البنات بتصوت عليه ازاى
صوتوا عليهم بدرى يا رب
بوست جميل احييك

seven يقول...

بص يا باشا
انا بطلت اتكلم عليه عشان
بقول خسارة يعنى الواحد ياخد عليه سيئات يوم القيامة
ادعيلو ربنا يهديه ويهدينا
ومتحولش تديله اى اهتمام
عشان كل محد بيهاجمه الناس اللى بتحبه بتتحمق اوى
وتفضل تشجعه على اللى بيعمله اكتر
بص انا مقدراللى انت فيه عشان تكتب الموضوع
ده
وربنا معانا ان شاء الله

محاولة لكسر الصمت يقول...

متهيألي انك قلت كل اللي ممكن يتقال.بجد انا مش عارفة الناس بتحب الشخص ده ليه وبتسمعله أغانيه لأ وبيقولوا عليه رومانسي.يا لهوي هي الومانسية بقت حاجة وحشة اوي كده ليه.........
صحيح لو عرفت الأنتيفيرال ابقى قولي عليه

mostafa rayan يقول...

انت فينك يا عم مختفي من فترة
طمنا عليك

شفـقــة و إحســــان يقول...

كل اللى هاقولهولك انك بتكتب نقد ساخر فوق الممتاز
تحياتى

أبو العريف يقول...

اخوانا يا شلة مقاطيع
لو تسمحو بس ثوانــــي
انا حد معجب بيكو جــدا
افكاركو حلوه وعجبانـي
عامل مدونه مجنونــــــه
علشانكو برضه وعلشاااني
بس اسمحولي انضملكــــــو
وابقي معاكو وانا مكاني
هنعمل معا شله جميلــــه
ميوشه
هبدأ بميوشه ويالـــــــة
اسمع كلامي ومزازيكـــــي
وهقولها يا انجح فاشلــــه
ياللي الفشل مخلوق ليكــي
اما انت من بين الشلــــه
تسلملنا كده حكاويكــــي
وخديها من اخوكي نصيحـــه
اصل الشهامه وخدانـــــي
لو مره قاعدة جوه كتــاب
والدنيا مضيقه عليكــــي
فورا قومي قالعه الشرااب
وشمي ريحة رجليــــــــــكي
هتلاقي احساسك اتخـــــــدر
والدنيا وسمعت حواليكــــي
ويجوز كمان عقلك يقـــــدر
يفهم ماد صعبة عليكـــــي
ويفك طلاسيم مناهجهـــــــا
و علي المذاكرة يقويكـــــي
وبلاش تشمي مره كمـــــــان
اصل الزيادة وحشه عليكـــي
يزيد عالفشل حبة ادمــــان
عليه العوض يا اختي عليكــي
درش
وانت يا درش يا درووووشه
اوعاك تبطل يوم دوووشـــه
ادوشنا يا ابني كمان وكمـان
واسمع نصيحتي المرووشـــــــه
لو مره قاعد في الاوتوبيــس
عمال بتدوش في الركــــاااب
وعدي جنبك جوز نسانيــــس
بيبصو ليك بصة اعجـــــــاب
روّح اوااام غير شكــــــلك
او استخبي في اي دولاااااااب
دول فكرووك تامر حسنــــــي
جمهوره بقي- والشوووق غلااااب
من ما حكيتلنا عنـــــــــه
بهت عليك شكله الجذاااااااب
بس اوعي تزعل يوم منــــــي
بتمني اننا نبقي اصحااااااب
نعكووووشعه
نعكوشه بقي دي حدوتـــــــه
حكايتها كده مش طبيعيـــــه
في طيبتها طفله صغنطوطـــــه
وفي الشقاوة معديــــــــــه
احلامها شخابيط رسمتهـــــــا
ورسومها احلام مرئيــــــــه
تسلملنا وليها شخابيطهــــا
والشخبه في طبعها غيـــــــه
بس اسمعيني يا نعكوشــــــــه
وانتبهي للفقرة الجايــــــه
لو مره عاكستك الايـــــــام
و اتنعكشت بس شويـــــــــة
و القطر داس علي احلامـــــك
والدنيا رزعاكي بنيــــــــه
اوعاك تبطلي شخابيطــــــــك
وافعي علي الدنيا قضيــــــة

بصوا يا جماعة دي غنوه انا بهديهالكم
وبقتريح عليكم فكرة اننا نعمل مدونه مشتركه لاننا تقريبا نفس الافكار والاسلوب والدمااااغ مدوانتكم عجباااني جدا لذلك بقترح نشترك في مدونه مع بعض ونسميهامبدئياا ( شلة المقاطيع)ودي هتفيدنا جدااا لان كل واحد مننا هيعملها دعايه علي المدونه بتاعته وقراءة هيدخلوها وبالتالي هيتعرفوا علي الباقيين وعلي مدوناتهم وافكارهم واسف اني طولت بس يا ريت الفكره تعجبكوم وماتزعلوش من الاغنيه لو كانت ساخره شويه

ردو عليه

الجواز و سنينه يقول...

هههههههههههههه
و الله انت دماغ يا درش
قولت اللى فى نفسى
بس على فكره حماقى برضوا عنده مشكله فى الزراير
يعنى تقدر تقول ان العيب فى الزراير
و بعدين دى مش غلطه تامر
دى غلطه المهابيل اللى وراه
لاء و الاغرب تلاقى خناقه قايمه
وياترى انت تمورى و لا عمورى
اى بتحب تامر و لا عمر
انا عن نفسى بحب
بحب
بحب
بحب
ربناااااااااا

غير معرف يقول...

انا بحب تامر حسني و بحب يلي بحب تامر حسني
love_anwr.2009@hotmail.com

غير معرف يقول...

[一夜情聊天室,一夜情,情色聊天室,情色,美女交友,交友,AIO交友愛情館,AIO,成人交友,愛情公寓,做愛影片,做愛,性愛,微風成人區,微風成人,嘟嘟成人網,成人影片,成人,成人貼圖,18成人,成人圖片區,成人圖片,成人影城,成人小說,成人文章,成人網站,成人論壇,情色貼圖,色情貼圖,色情A片,A片,色情小說,情色小說,情色文學,寄情築園小遊戲, 情色A片,色情影片,AV女優,AV,A漫,免費A片,A片下載

情色,A片,AIO,AV,日本AV,色情A片,AV女優,A漫,免費A片,A片下載,情色A片,哈啦聊天室,UT聊天室,聊天室,豆豆聊天室,色情聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費視訊聊天,上班族聊天室,080中部人聊天室,視訊聊天室,視訊聊天,成人聊天室,一夜情聊天室,辣妹視訊,情色視訊,成人,成人影片,成人光碟,成人影城,自拍

A片,AIO,AV,日本AV,色情A片,AV女優,A漫,AIO交友愛情館,線上A片,免費A片,A片下載,情色A片,微風成人,嘟嘟成人網,成人,成人影片,成人光碟,成人影城,成人交友,愛情公寓,色情聊天室,情色貼圖,色情,色情影片,做愛,情色,哈啦聊天室,聊天室,UT聊天室,豆豆聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,080聊天室,080苗栗人聊天室,自拍,性愛

情趣用品,情趣用品,情趣,情趣,A片,A片,情色,A片,A片,情色,情趣用品,情趣用品,A片,A片,情色,情色

情色視訊,美女視訊,辣妹視訊,視訊聊天室,視訊交友網,免費視訊聊天,視訊交友90739,視訊,免費視訊,情人視訊網,視訊辣妹,影音視訊聊天室,視訊交友,視訊聊天,免費視訊聊天室,成人視訊,UT聊天室,聊天室,豆豆聊天室,色情聊天室,尋夢園聊天室,聊天室尋夢園,080聊天室,080苗栗人聊天室,上班族聊天室,小高聊天室